WELKOM

img_2646-kopieSnippe Accountants BV is DE accountant dichtbij, een actief en dynamisch accountantskantoor, voornamelijk actief in het Midden en Kleinbedrijf en voor de vrije beroepsbeoefenaren. Wij onderscheiden ons door een persoonlijke benadering van onze klanten. Wij zijn in staat naast de ondernemer te staan en hem/haar ondersteuning te bieden op bijna alle terreinen. Denk hierbij aan personeel, fiscale vraagstukken, bedrijfsoverdracht, jaarrekeningen, pensioenen en subsidie. Indien nodig kunnen wij gebruik maken van de specialistische kennis van organisaties waar we mee samenwerken. De klant staat in onze werkwijze en dienstverlening altijd centraal. Wij nemen u veel werk uit handen zodat u uw tijd kunt besteden aan uw eigen onderneming.

NIEUWS

    Doe vóór 1 september opgave gegevens ex-ANBI

    In Nederland gevestigde voormalige algemeen nut beogende instellingen (ANBI’s) die hun status op of na 2013 hebben verloren, moeten de gegevens over 2021 vóór 1 september 2022 aanleveren bij de Belastingdienst. Voldoen zij daar niet aan, dan volgt een boete. De informatieplicht betreft het verloop van het eigen vermogen van de ANBI vanaf het moment dat de ANBI-status eindigde, verminderd met de uitgaven en kosten voor de goede doelen. Daarnaast moeten de gegevens worden verstrekt over ontvangen donaties en schenkingen. U doet de opgaaf met een digitaal formulier. De informatieplicht bestaat zolang het eigen vermogen van de ex-ANBI meer bedraagt dan € 25.000. Daarbij telt het vermogen dat de ex-ANBI na het statusverlies heeft opgebouwd, niet mee. Denk bijvoorbeeld aan opgebouwd vermogen uit ontvangen schenkingen en donaties. Wordt de ANBI geliquideerd of verhuist zij naar het buitenland? Dan vervalt de informatieplicht voor de toekomst.

     Tip

    Wanneer een ANBI haar status verliest, zijn de giften aan die ANBI niet meer aftrekbaar, tenzij  de ANBI-status nog steeds wordt vermeld in het register van de Belastingdienst. Dit is alleen anders ingeval van kwader trouw van de schenker. Let op, contante giften zijn sinds 1 januari 2021 niet meer aftrekbaar.

    Aanvragen betaald ouderschapsverlof gestart

    Sinds afgelopen dinsdag 9 augustus kunt u bij het UWV de uitkering betaald ouderschapsverlof aanvragen voor uw werknemers. Zij hebben tot hun kind 8 jaar oud is recht op onbetaald ouderschapsverlof van maximaal 26 keer het aantal uren van hun werkweek. Sinds 2 augustus jl. kunnen zij hiervan minimaal 1 tot maximaal 9 werkweken betaald ouderschapsverlof opnemen. De uitkering bedraagt maximaal 70% van het maximumdagloon (€ 228,76 bruto per dag). U vraagt de uitkering aan via de Verzuimmelder op het werkgeversportaal of via Digipoort. Mocht u geen aanvraag kunnen doen via deze kanalen, dan kunt u hiervoor het formulier ‘Aanvraag WAZO-uitkering’ gebruiken. U geeft bij de aanvraag aan of het UWV de uitkering aan u of direct aan uw werknemer moet uitbetalen. De uitkering wordt in maximaal 3 delen uitbetaald. Het eerste betaalverzoek doet u tegelijk met de aanvraag. Daarna kunt u nog 2 betaalverzoeken doen.

     Tip

    De uitkering is een WAZO-uitkering die u achteraf kunt aanvragen. Dat wil zeggen nadat de werknemer minimaal 1 keer het aantal uren van zijn of haar werkweek betaald ouderschapsverlof heeft opgenomen.

Onze oplossingen:

Welke oplossing kiest u ?

Geef het door