Administratieve diensten


file-folders-923523_1920
Administratie

Een goede vastlegging van de activiteiten van uw onderneming is van groot belang. Overzichtelijke en tijdige rapportages evenals heldere prognoses zorgen ervoor dat u goed onderbouwde beslissingen kunt nemen. Een degelijke administratie vraagt de nodige deskundigheid, maar ook het optimaal benutten van de (digitale) mogelijkheden die er zijn om zo efficiënt mogelijk te administreren.

Wat doet u zelf aan de administratie? Wat besteedt u uit? Hoe richt u uw administratie zo efficiënt mogelijk in? Maakt u optimaal gebruik van de hedendaagse mogelijkheden, zoals het inlezen van bankmutaties en scan- en herkenmogelijkheden voor uw facturen e.d. zodat het aantal handmatige handelingen beperkt blijft, met als gevolg minder kans op fouten.

Online administratiepakket

Natuurlijk nemen we ook graag de totale zorg over de financiële administratie voor u uit handen. Wij werken met diverse administratieve pakketten, waaronder Multivers Online. Een prima oplossing voor ZZP’ers. Toch volledig inzicht in uw financiële positie door het gebruik van een uitgebreide management monitor, zonder de last van het boekhouden.

NIEUWS

    Vraag tijdig Aanvullende Tegemoetkoming Evenementen aan

    Bent u organisator van evenementen en kwam u in 2021 niet in aanmerking voor de garantieregeling evenementen (TRSEC)? In dat geval kunt u tot en met 31 mei 2022 de Aanvullende Tegemoetkoming Evenementen (ATE) aanvragen. De ATE vergoedt de gemaakte kosten van evenementen die tussen 10 juli en 31 december 2021 zouden starten, maar niet doorgingen vanwege een evenementenstop van de rijksoverheid. Subsidiabele kosten zijn bijvoorbeeld betalingen aan onderaannemers en leveranciers om tribunes te bouwen, voor technische voorzieningen en voor inhuur van beveiliging en artiesten. Vaste kosten – los van het evenement – zoals de huur van een bedrijfspand of vaste afschrijvingen en materialen komen niet voor de ATE in aanmerking.

    Tip
    De ATE en TRSEC zijn in 2022 verlengd tot en met 30 september 2022 en samengevoegd tot één regeling: SEG22-regeling. Deze regeling vergoedt de gemaakte kosten van evenementen tussen 1 januari en 1 oktober 2022 die niet doorgaan vanwege een evenementenverbod als gevolg van de coronasituatie. Deze regeling ligt nog bij de Europese Commissie ter goedkeuring. Het is daarom nog onduidelijk wanneer het loket opengaat.

    Attendeer werknemers tijdig op vervallen wettelijke vakantiedagen

    Wettelijke vakantiedagen over een kalenderjaar vervallen als deze niet binnen de eerste 6 maanden van het daarop volgende jaar zijn opgenomen. Zo vervallen de wettelijke vakantiedagen over het jaar 2021, als uw werknemers die dagen niet opnemen vóór 1 juli 2022. Eind 2018 heeft de Europese rechter echter beslist dat de wettelijke vakantiedagen níet vervallen als u uw werknemers niet duidelijk en tijdig hebt geïnformeerd over de vervaltermijn van hun vakantiedagen. U moet uw werknemers stimuleren en ook in staat stellen om de wettelijke vakantiedagen op te nemen. Doet u dit niet (goed), dan behouden uw werknemers de wettelijke vakantiedagen en kunnen zij later bij uitdiensttreding om uitbetaling van die dagen verzoeken.

    Tip
    Zijn er op dit moment nog vakantiedagen van het kalenderjaar 2021 door werknemers niet opgenomen? Informeer deze werknemers dan over de datum waarop die dagen vervallen én stel hen in staat om die dagen vóór 1 juli 2022 op te nemen. Zonder vervulling van deze voorwaarde kan er dus nog steeds een stuwmeer aan niet opgenomen vakantiedagen ontstaan.

Wilt u uw financiële administratie geheel of gedeeltelijk door ons laten verzorgen?

Vraag informatie