Administratieve diensten
Administratie
Een goede vastlegging van de activiteiten van uw onderneming is van groot belang. Overzichtelijke en tijdige rapportages evenals heldere prognoses zorgen ervoor dat u goed onderbouwde beslissingen kunt nemen. Een degelijke administratie vraagt de nodige deskundigheid, maar ook het optimaal benutten van de (digitale) mogelijkheden die er zijn om zo efficiënt mogelijk te administreren.
Wat doet u zelf aan de administratie? Wat besteedt u uit? Hoe richt u uw administratie zo efficiënt mogelijk in? Maakt u optimaal gebruik van de hedendaagse mogelijkheden, zoals het inlezen van bankmutaties en scan- en herkenmogelijkheden voor uw facturen e.d. zodat het aantal handmatige handelingen beperkt blijft, met als gevolg minder kans op fouten.
Online administratiepakket
Natuurlijk nemen we ook graag de totale zorg over de financiële administratie voor u uit handen. Wij werken met diverse administratieve pakketten, waaronder Multivers Online. Een prima oplossing voor ZZP’ers. Toch volledig inzicht in uw financiële positie door het gebruik van een uitgebreide management monitor, zonder de last van het boekhouden.
NIEUWS

Vermeld uw ob-nummer in uw btw-aangiften en suppleties
De Belastingdienst laat weten dat het steeds vaker voorkomt dat in btw-aangiften en suppleties het omzetbelastingnummer (ob-nummer) ontbreekt. Hierdoor kunnen die aangiften en suppleties niet geautomatiseerd worden afgedaan. Om dit aantal te verminderen blijft de Belastingdienst in deze gevallen de aangifte of suppletie afwijzen. U krijgt dan een foutbericht met de vermelding ‘Ob-nummer onjuist’. U krijgt bij de start van uw onderneming twee nummers toegekend: het btw-identificatienummer (het btw-id) en het omzetbelastingnummer (ob-nummer). In uw ob-nummer is uw burgerservicenummer (BSN) verwerkt. U gebruikt dit nummer voor uw contact met de Belastingdienst. Uw btw-id is een persoonlijk, uniek nummer waarin uw BSN niet is verwerkt. Hierdoor is het id-nummer minder gevoelig voor identiteitsfraude. Dit id-nummer gebruikt u voor al uw contacten met klanten, leveranciers en met uw adviseur.
Tip
Vermeld uw ob-nummer in uw btw-aangiften en suppleties.

Tijd dringt voor TEK-aanvraag
Hebt u een energie-intensief bedrijf (minimaal 7% van de omzet gaat op aan energiekosten)? Dan kunt u een tegemoetkoming krijgen in de energiekosten. Moet u deze tegemoetkoming nog aanvragen? Weet dan dat het aanvraagloket nog tot en met 2 oktober, 17.00 uur open is. Het voorschotpercentage bedraagt 35%. Het voorschot is vrij laag om het risico op achteraf terugbetalen zo klein mogelijk te houden. Pas in 2024 kan worden berekend wat de definitieve tegemoetkoming moet zijn. Dan zijn immers pas de modelprijzen over 2023 bekend.