Administratieve diensten


file-folders-923523_1920
Administratie

Een goede vastlegging van de activiteiten van uw onderneming is van groot belang. Overzichtelijke en tijdige rapportages evenals heldere prognoses zorgen ervoor dat u goed onderbouwde beslissingen kunt nemen. Een degelijke administratie vraagt de nodige deskundigheid, maar ook het optimaal benutten van de (digitale) mogelijkheden die er zijn om zo efficiënt mogelijk te administreren.

Wat doet u zelf aan de administratie? Wat besteedt u uit? Hoe richt u uw administratie zo efficiënt mogelijk in? Maakt u optimaal gebruik van de hedendaagse mogelijkheden, zoals het inlezen van bankmutaties en scan- en herkenmogelijkheden voor uw facturen e.d. zodat het aantal handmatige handelingen beperkt blijft, met als gevolg minder kans op fouten.

Online administratiepakket

Natuurlijk nemen we ook graag de totale zorg over de financiële administratie voor u uit handen. Wij werken met diverse administratieve pakketten, waaronder Multivers Online. Een prima oplossing voor ZZP’ers. Toch volledig inzicht in uw financiële positie door het gebruik van een uitgebreide management monitor, zonder de last van het boekhouden.

NIEUWS

    Aanvraagloket subsidie praktijkleren geopend

    Heeft u in uw bedrijf in het studiejaar 2020/2021 praktijk- of werkleerplaatsen aangeboden? U kunt dan sinds 2 juni tot en met 16 september 2021 een subsidie van maximaal € 2.700 per gerealiseerde praktijk- of werkleerplaats aanvragen als tegemoetkoming in de begeleidingskosten. Deze Subsidieregeling praktijkleren is bedoeld om mensen beter voor te bereiden op de arbeidsmarkt en richt zich vooral op kwetsbare groepen, studenten in sectoren met een dreigend tekort aan gekwalificeerd personeel en op wetenschappelijk personeel. De voorwaarden om hiervoor in aanmerking te komen, verschillen per categorie.

    Tip

    De hoogte van de subsidie praktijkleren hangt af van het aantal weken dat een BBL-student is begeleid. U kunt door de coronamaatregelen te maken hebben gehad met gedwongen sluiting, waardoor u BBL-studenten niet hebt kunnen begeleiden. Deze gemiste begeleidingsweken worden niet in mindering gebracht op de subsidie als u sinds 16 december 2020 met gedwongen sluiting te maken hebt gehad. Dit geldt ook als u sindsdien uw bedrijf moest sluiten omdat voortzetting, met inachtneming van de RIVM-richtlijnen, niet verantwoord was.

    De Subsidieregeling praktijkleren is bovendien uitgebreid met een extra subsidie voor BBL-leerplekken in de sectoren landbouw, horeca en recreatie.

    Let op

    U kunt de subsidie van 2 juni tot en met 30 juni 2021 nog aanvragen met eHerkenning niveau 1 of 2. Vanaf 1 juli 2021 hebt u daarvoor minimaal niveau 3 met machtiging ‘RVO diensten op niveau eH3’ nodig om in te loggen. Voor vragen over het eHerkenningsniveau of de juiste machtiging kunt u terecht bij de leverancier van uw eHerkenningsmiddel of bij de machtigingenbeheerder van uw bedrijf.

    Vanaf 1 juli weer uren bijhouden

    U komt in aanmerking voor allerlei ondernemersfaciliteiten, zoals de zelfstandigenaftrek, als u voldoet aan het urencriterium. Dit wil zeggen dat u aannemelijk kunt maken dat u ten minste 1.225 uren per jaar (24 uur per week) aan werkzaamheden voor uw onderneming hebt besteed. In het eerste halfjaar van 2021 geldt een versoepeling van dit criterium in verband met de coronapandemie; u wordt geacht ten minste 24 uren per week aan uw onderneming te hebben besteed, ook als dat feitelijk niet zo was. Deze versoepeling wordt na 30 juni 2021 niet verder verlengd. Het kabinet vindt een verlenging niet nodig in het licht van de aangekondigde versoepelingen van de coronamaatregelen. Vanaf 1 juli a.s. tellen alleen de daadwerkelijk aan de onderneming bestede uren weer mee voor het urencriterium.

    Tip

    Uren die u besteedt aan de kernactiviteiten van uw onderneming tellen natuurlijk mee voor het urencriterium. Maar denk daarnaast ook aan reistijd en tijd besteed aan acquisitie en het bijwonen van netwerkbijeenkomsten en andere werkzaamheden die (in)direct gericht zijn op de zakelijke belangen van uw onderneming. Hetzelfde geldt voor de zakelijk verrichte activiteiten die niet direct toerekenbaar zijn aan opdrachten. Het is verstandig om de uren regelmatig (dagelijks/wekelijks) te noteren. Het achteraf opstellen wordt vaak afgeschoten, omdat de informatie niet gedetailleerd genoeg is en de uren daardoor niet controleerbaar zijn.

     

Wilt u uw financiële administratie geheel of gedeeltelijk door ons laten verzorgen?

Vraag informatie