Administratieve diensten


file-folders-923523_1920
Administratie

Een goede vastlegging van de activiteiten van uw onderneming is van groot belang. Overzichtelijke en tijdige rapportages evenals heldere prognoses zorgen ervoor dat u goed onderbouwde beslissingen kunt nemen. Een degelijke administratie vraagt de nodige deskundigheid, maar ook het optimaal benutten van de (digitale) mogelijkheden die er zijn om zo efficiënt mogelijk te administreren.

Wat doet u zelf aan de administratie? Wat besteedt u uit? Hoe richt u uw administratie zo efficiënt mogelijk in? Maakt u optimaal gebruik van de hedendaagse mogelijkheden, zoals het inlezen van bankmutaties en scan- en herkenmogelijkheden voor uw facturen e.d. zodat het aantal handmatige handelingen beperkt blijft, met als gevolg minder kans op fouten.

Online administratiepakket

Natuurlijk nemen we ook graag de totale zorg over de financiële administratie voor u uit handen. Wij werken met diverse administratieve pakketten, waaronder Multivers Online. Een prima oplossing voor ZZP’ers. Toch volledig inzicht in uw financiële positie door het gebruik van een uitgebreide management monitor, zonder de last van het boekhouden.

NIEUWS

    Tijdig NOW 5.0-subsidie aanvragen

    Had u in november en december van 2021 minimaal 20% omzetverlies? U komt dan mogelijk in aanmerking voor de NOW-subsidie 5.0. Het UWV heeft weer een formulier beschikbaar gesteld, waarmee u de aanvraag kunt doen. Het omzetverlies bepaalt u door een zesde van de omzet van 2019 (referentie-omzet) te vergelijken met de omzet in de maanden november en december 2021. In tegenstelling tot eerdere aanvraagperiodes kunt u dus niet langer kiezen over welke maanden u het omzetverlies wilt berekenen. De grens voor het maximaal te vergoeden omzetverlies is 90%. De referentiemaand voor de loonsom voor deze 7e aanvraagperiode is september 2021. Het UWV neemt de gegevens uit de loonaangifte bij de Belastingdienst automatisch over.

    Tip

    Komt u in aanmerking voor NOW 5.0-subsidie? Dan hebt u nog tot en met 31 januari 2022 om de subsidie aan te vragen bij het UWV.

    Denk aan de btw-deadlines bij onroerende zaken

    Hebt u bij de koop of verkoop van een onroerende zaak ervoor gekozen om btw-belast te kopen of te leveren? In dat geval moet de koper binnen vier weken na afloop van het boekjaar dat volgt op het boekjaar waarin het pand aan hem/haar is geleverd, een schriftelijke verklaring uitreiken aan de verkoper en de Belastingdienst. Daaruit moet blijken dat de koper het pand in beide jaren ook feitelijk voor 90% (soms 70%) of meer voor belaste prestaties heeft gebruikt. Bij een belaste levering in 2020 moet dat dus uiterlijk gebeuren vóór 29 januari 2022.
    Bij belaste verhuur van een onroerende zaak moet de huurder die niet meer aan het 90%-(soms 70%-)criterium voldoet, dit melden bij de verhuurder en bij de Belastingdienst binnen vier weken na afloop van het jaar.

     Tip

    Doet een van deze situaties zich bij u voor? Controleer dan of u de schriftelijke verklaring of melding inmiddels hebt ontvangen. Zo niet, zorg er dan voor dat u die alsnog tijdig ontvangt.

Wilt u uw financiële administratie geheel of gedeeltelijk door ons laten verzorgen?

Vraag informatie