Administratieve diensten


file-folders-923523_1920
Administratie

Een goede vastlegging van de activiteiten van uw onderneming is van groot belang. Overzichtelijke en tijdige rapportages evenals heldere prognoses zorgen ervoor dat u goed onderbouwde beslissingen kunt nemen. Een degelijke administratie vraagt de nodige deskundigheid, maar ook het optimaal benutten van de (digitale) mogelijkheden die er zijn om zo efficiënt mogelijk te administreren.

Wat doet u zelf aan de administratie? Wat besteedt u uit? Hoe richt u uw administratie zo efficiënt mogelijk in? Maakt u optimaal gebruik van de hedendaagse mogelijkheden, zoals het inlezen van bankmutaties en scan- en herkenmogelijkheden voor uw facturen e.d. zodat het aantal handmatige handelingen beperkt blijft, met als gevolg minder kans op fouten.

Online administratiepakket

Natuurlijk nemen we ook graag de totale zorg over de financiële administratie voor u uit handen. Wij werken met diverse administratieve pakketten, waaronder Multivers Online. Een prima oplossing voor ZZP’ers. Toch volledig inzicht in uw financiële positie door het gebruik van een uitgebreide management monitor, zonder de last van het boekhouden.

NIEUWS

    Denk aan de btw-deadlines bij onroerende zaken

    Heeft u bij de koop of verkoop van een onroerende zaak ervoor gekozen om btw-belast te leveren? In dat geval moet de koper binnen vier weken na afloop van het boekjaar dat volgt op het boekjaar waarin het pand aan hem/haar is geleverd, een schriftelijke verklaring uitreiken aan de verkoper en de Belastingdienst. Daaruit moet blijken dat de koper het pand in beide jaren ook feitelijk voor 90% (soms 70%) of meer voor belaste prestaties heeft gebruikt. Bij een belaste levering in 2019 moet dat dus uiterlijk gebeuren vóór 29 januari 2021.

    Bij belaste verhuur van een onroerende zaak moet de huurder die niet meer aan het 90%- (soms 70%-)criterium voldoet, dit melden bij de verhuurder en bij de Belastingdienst binnen vier weken na afloop van het jaar.

     Tip

    Doet een van deze situaties zich bij u voor? Controleer dan of u de schriftelijke verklaring of melding inmiddels heeft ontvangen. Zo niet, zorg er dan voor dat u die alsnog tijdig ontvangt.

    Deadline nadert voor aanvraag TVL voor laatste kwartaal 2020

    Wilt u bij de RVO nog een Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL) aanvragen voor de periode 1 oktober tot en met 31 december 2020 (Q4)? Dan is haast geboden. Op 29 januari a.s. sluit namelijk het loket. Sinds eind vorig jaar is er een nieuw subsidiepercentage voor de TVL die afhankelijk is van de omzetderving. Dit percentage bedraagt tussen de 50% bij een omzetderving van 30% en 70% bij een omzetderving van 100%. Deze verruiming geldt voor het vierde kwartaal van 2020 en het eerste kwartaal van 2021. Hebt u al vóór deze wijziging TVL aangevraagd voor de periode 1 oktober tot en met 31 december 2020 (Q4), dan hoeft u niets te doen. De RVO past het hogere subsidiepercentage automatisch aan en doet een extra betaling. Nieuwe TVL-aanvragen worden ook gebaseerd op het eerdere subsidiepercentage van 50%. Ook deze aanvragen worden vervolgens automatisch aangepast.

     

    Tip

    Op 29 januari a.s. sluit de aanvraagtermijn voor het aanvragen van TVL voor het laatste kwartaal van 2020. Zorg dat u niet te laat bent!

Wilt u uw financiële administratie geheel of gedeeltelijk door ons laten verzorgen?

Vraag informatie